środa, 25 września 2013

Ogórki na zimę

               W tym roku mój ogród nie polubił sie z ogórkami - zrobiłam może 3-4 razy mizerię. Dlatego, aby w zimie smakować ogórki gruntowe  musiałam wykorzystac ogórki kupione w sklepie.
               W tym sezonie przygotowałam ogórki w dwóch odsłonach - powtórka z roku 2012 czyli ogórki musztardzie z czerwonym pieprzem oraz nowość 2013 r ogórki w zalewie curry.
               Pierwsze ogórki z czystym sumieniem mogę polecić - drugie - okaże sie to podczas pierwszej konsumpcji :)
Ilości składników podane za źródłami:

Ogórki  w musztardzie (Wielka księga kucharska Pani domu):
- 1 kg ogórków
- 1 l wody
- 1 szklanka octu
- 1 szklanku cukru
- 2 łyzki soli
- 4 łyżki musztardy ostrej 
- 1/4 łyżeczki ziaren pieprzu do każdego słoika
- 1 ząbek czosnku do każdego słoika



Przygotowanie: Wodę przegotować z octem i cukrem. Dodać musztardę zagotować raz jeszcze. Ogórki obrać i pokroić na ćwiartki, włożyć pionowo ciasno do słoika (u mnie jest za dużo luzu). Do słoika wrzucić pieprz i czosnek, zalać przygotowaną zalewą. 
Ja dodatkowo pasteryzuję ogórki ok. 5 min.



Ogórki curry (blog Aleglodomorek)

Składniki:
2 1/2 kg ogórków gruntowych
3 cebule
2 łyżki soli
4 szklanki wody
1 1/2 szklanki cukru
1 1/2 szklanki octu 10 %
2 łyżeczki curry
2 łyżeczki pieprzu mielonego
2 łyżeczki gorczycy
2 łyżeczki paparyki słodkiej



Przygotowanie: Ogórki obieramy ze skórki, kroimy na ćwiartki, cebulę kroimy w kostkę. Ogórki, cebulę i sól i odstawimy na ok. 3 godz. ( w tym czasie mieszamy kilkakrotnie).
Gdy ogórki z cebulą macerują się w soli z pozostałych składników przygotowywujemy zalewę. Wszystko mieszamy i zagotowujemy.
Po 3 godzinach ogórki układamy ciasno w  słoikach i zalewamy przygotowaną zalewą. 
Ja dodatkowo pasteryzuję ogórki ok. 5 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz