piątek, 7 czerwca 2013

Domowy cukier waniliowy

          Cukier waniliNowy. Jeden z ważniejszych elementów moich zakupów - dodatek do zup owocowych, naleśników,   racuchów etc. ... do czasu gdy uświadomiłam sobie dzięki lekturze blogów kulinarnych, że to co jest napisane na torebce, to nie jest to co czytam...
         A zatem siadłam przed komputerem wstukałam adres  allegro - znalazłam laski wanilii - (1szt. 1,98 zł a nie 7 zł) - kupiłam  "teraz" 10 szt.- za kilka dni w domu miałam pachnącą wanilię.
         Od tej pory zrobiłam już kilka słoiczków własnego, domowego cukru waniliowego, bez dodatków środków konserwujących i innych śmieci.
        A zrobienie takiego domowego cukru to przecież żaden problem (z ew. wyłączeniem kupna taniej wanilii) i nawet trudno nazwać to przepisem :)

Składniki:
- ok. 200 g cukru drobnego
- 1-2 laski wanilii





Sposób przygotowania:
Do słoiczka wsypujemy cukier. Laskę wanilii kroimy wzdłuż z jednej strony, otwieramy ją, wybieramy ziarenka, dodajemy do cukru. Pozostałą część laski kroimy na pół lub na 3 części - te części są aromatyczne zatem będą jeszcze oddawać cukrowi oczekiwany przez nas zapach. Mieszamy dokładnie. Koniec:)

Czas przygotowania: 5 minut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz