czwartek, 30 maja 2013

Szparagi w sosie winegret wg Jamiego O.

       Trochę monotematycznie się zrobiło, ale zostało mi ok. 20 szparagów białych i zielonych więc musiałam je wykorzystać:)

       W poszukiwaniu nowych kompozycji szparagowych trafiłam na blogu Kuchenny bałagan na przepis prosty, ale zawierający składnik – magnes … musztardę Dijon.

       Oryginalna receptura pochodzi z kuchni Jamiego Olivera i cechuje się naprawdę dużą prostotą wykonania i niesamowitym, ostrym smakiem:). 
       Jest to chyba najlepsza odsłona szparagów jaką miałam okazję jeść. Zachwycony był także mój mąż, który natki pietruszki wręcz nie znosi ... Polecam!



Składniki:

  • 1 pęczek szparagów
  • 1 łyżeczka musztarda Dijon
  • 1 łyżka natka pietruszki
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • sól
  • pieprz
  • szczypta cukru






Przygotowanie:

Przygotować szparagi – obrać, odciąć zdrewniałe końcówki. Przegotować ok. 5 minut ( w zależności od ich grubości, warto próbować aby przycelować z miękkością) w wodzie z dodatkiem soli i cukru.

W tym czasie przygotować sos tj. wymieszać wszystkie składniki na marynatę.

Ugotowane szparagi polać sosem i zajadać z przyjemnością :)

Smacznego!



Ilość porcji: 3-4

Czas przygotowania : max. 15 minut


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz